◄ Externe communicatie
Goede externe communicatie vertoont samenhang. Samenhang tussen uw website,
briefpapier en reclame-uitingen, maar ook tussen persvoorlichting en uw
verkoopafdeling.
U krijgt een betere binding met uw klanten en uw omgeving als u een degelijk
extern communicatiebeleid consistent uitvoert.
Een tip? Wacht niet tot de pers bij u aan de deur klopt. Stel een persbeleid op.
Laat de afdelingen verkoop, marketing en persvoorlichting met elkaar
samenwerken.
Onderzoek welke “goudstaven” er in uw organisatie zijn die
perswaardig zijn.
Zie "Het handboek voor nieuwsmakers" onder
►Schrijfopdrachten/publicaties.
En wees voorbereid op het ergste door een crisiscommunicatieplan op te stellen.
►Pantar Amsterdam: Concerncommunicatie, persbeleid, crisiscommunicatieplan,
marketing communicatieactiviteiten en projectleider nieuwe huisstijl.
►Dienst Milieu en Bouwtoezicht gemeente Amsterdam:
Arbeidsmarktcommunicatie.
►Bureau voorlichting en communicatie rechtsprekende
macht: Invoering landelijk communicatiebeleid bij rechtbanken en gerechtshoven.
►Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina
Fonds: Persvoorlichter.
►Arrondissementsrechtbank Amsterdam:
Persvoorlichting en public relations.
►Gemeente Capelle aan den IJssel:
Waarnemend hoofd
afdeling Voorlichting en Public Relations.
►ITT Publimedia BV Uitgeefster van de Gouden Gids:
Rubriekenbeheer en marketingcommunicatie.